De eerste paar dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kaylee Lipman - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kaylee Lipman - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Kaylee Lipman

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

02 Januari 2017 | Australië, Sydney

27dec2016
Een groot avontuur. Misschien wel de eerste en laatste keer naar dit mooie land. Zal het dit keer in 1 keer goed gaan allemaal? Mama en ik hadden het er in de auto nog over. Er kan nooit wat goed gaan in 1 keer. Maar dit keer was ik het niet.

Ik belde Tiffany om te vragen waar ze was en we spraken bij vertrekhal 2 af. De vertrekhal waar we moesten inchecken. Ik rookte me laatste peuk dacht ik op dat moment. Het was inmiddels kwart over 12 's middags. We gingen gelijk de bagage dumpen en inchecken. Helaas duurde dat wat langer dan normaal.

Tiffany had haar visum verkeerd ingevuld. Dit hoorde we op schiphol. 2uur voordat we de lucht in gingen. Je visum zit gekoppeld aan je paspoort. Als het visum verkeerd is ingevuld dan staat het niet gekoppeld en kom je Australië niet binnen. Op dat moment zakte de grond onder onze voeten vandaan. De tranen sprongen in onze ogen en we zijn als een gek alles gaan regelen. We hebben de ambassades gebeld (die waren dicht omdat 27dec een officiële feestdag was en dan werken ze natuurlijk niet), gevraagd aan de balie (mensen die bij schiphol werken weten niks af van een visum), geprobeerd het visum te wijzigen (internet lag eruit in verband met die feestdag), killroy gebeld en uiteindelijk kregen we ze te pakken. Killroy heeft met spoed een toeristenvisum aangevraagd en toen konden we toch uiteindelijk samen vliegen. Op dat moment rookte ik dus echt mijn laatste peuk. Daarna gaf ik het pakje peuken aan me moeder. Toen konden we via de zij-ingang snel door de douane het vliegtuig in. Wat was ik opgelucht en blij dat het ons allemaal was gelukt en dat we alsnog samen het avontuur gingen beginnen! Ik was trots op ons dat we dit zelf hebben geregeld en dat we het toch maar even hadden gedaan.

Het bleek dus ook nog zo te zijn dat we op de reservelijst stonden en dat als er niemand afviel we nieteens die dag konden reizen maar dan een andere vlucht later kregen. Gelukkig waren er een aantal mensen niet mee en was er plek voor ons. Nog iets dat meezat!

Op mijn ticket zag ik ergens staan 61C. Mooi plekkie helemaal achteraan in het vliegtuig met een tv'tje en rugleuning helemaal naar achteren. Tiffany had alleen 5 rijen voor mij een plek. Ik zat naast 2 jongens en vroeg op me beste engels of er iemand wilde ruilen omdat ik graag naast Tiffany wilde zitten. En gelukkig vond die jongen dat helemaal niet erg zei die. Want hij zou toch nog 3 weken met ze vriend opgescheept zijn en hij leefde wel een beetje met ons mee. Voor hoelang Tiffany en ik bij elkaar waren wisten we natuurlijk ook niet. Op een gegeven moment keek ik op me ticket en zag ik dat ik op een hele andere plek hoorde te zitten. Maar ik zat er best dus bleef lekker zitten! Jammer genoeg hadden we de andere 2 vluchten erna geen tv. Het eten was ook een beetje eentonig en chemies maarja je moest wat eten dus je eet het maar op he. Die hele mooie nekkussen overleefde de vlucht ook niet. Ik dacht even een touwtje eraf te trekken en heel de binnenvoering lag eruit. Het was een lekkere zwembad van balletjes bij me voeten! Het bleef spannend want het was nog de vraag of Tiffany Australië in kwam met een toeristenvisum of een work and holiday visum. Maar het bleek allemaal in orde te zijn en ze kon het land in komen met een work and holiday visum.

29dec2016
De eerste dag zijn we naar het hostel gegaan met de trein en bus. We hadden onze australische bankrekeningnummer en een australische telefoonkaart geregeld. Want ja, dat hoort er ook allemaal bij.

30dec2016
De tweede dag was ik al vroeg wakker. We gingen naar Manly. We hebben de Manly walk gedaan en de walk naar The Spit. Het was totaal ongeveer 23 kilometer lopen. We begonnen rond 10 uur en om 7 uur waren we klaar. Een aardig eindje dus. Me voeten deden ook wel erg pijn na de wandeltocht en natuurlijk ben ik ook weer erg verbrand (het zal eens niet zo wezen). Het hoogtepunt van vandaag was dat ik voor het eerst heb wildgeplast in australië tussen allemaal dure huizen middenin een woonwijk. (Sorry ik moest heel nodig en het restaurant was dicht. Niemand zag het). We hebben vlakbij The spit een lekkere pizza gegeten (met patat).

31dec2016
Op oudjaarsdag gingen we naar het strand. Het was een relaxed dagje. Eind van de middag zijn we naar Sydney gegaan en hebben we oud en nieuw gevierd in Luna park. Het was een soort pretpark. Allemaal attracties, muziek overal, discotheek, eet en drink tentjes en een heel groot dek met uitzicht op de Harbour Bridge waar we heel mooi het vuurwerk konden zien! Het was leuk om mee te maken, veel mensen ontmoet, veel gedanst en genoten van het prachtige vuurwerk! Ik merkte wel dat ik vroeg moe was helaas en in de bus naar huis bijna in slaap viel. Het is vreemd oud en nieuw vieren zonder vrienden en familie. Er zijn zat mensen om je heen waar je mee kunt praten. Maar het gemis van thuis was er op dat moment wel.

1jan2017
Op nieuwjaarsdag gingen we naar Bondi Beach. We gingen een nieuwjaarsduik doen (wat ik in Nederland nou niet zou doen met dat koude weer). Hier was het 25 graden met bewolking. Het heeft daarna nog geregend maar dat was op dat moment niet erg want koud was het niet. Ik heb Martijn ontmoet en Yvonne. We hebben met ze allen wat gedronken bij een tentje langs het strand. Tot aan de dag van vandaag heb ik nog geen 1 peuk op! *trots op mezelf!*

  • 02 Januari 2017 - 08:09

    Tiffany:

    Nog steeds blij om dit met jou samen te doen!
    Binnenkort gaan we uit elkaar maar 4 maart weer samen!
    Je bent een topper en bedankt voor wat we nu samen hebben mogen meemaken dit gaan wij nooit vergeten.


  • 02 Januari 2017 - 12:32

    Corine Dekker :

    Leuk om te lezen Kaylee hoe het met jullie gaat veeel plezier!!!

  • 02 Januari 2017 - 16:18

    Michael:

    Leuk om te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kaylee

Actief sinds 02 Jan. 2017
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 36192

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 27 December 2017

Australië

Landen bezocht: