Tasmanië en Sydney - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Kaylee Lipman - WaarBenJij.nu Tasmanië en Sydney - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Kaylee Lipman - WaarBenJij.nu

Tasmanië en Sydney

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

07 Maart 2017 | Australië, Tasmania

30jan2017
Om 6 uur 's ochtends vloog ik een uurtje naar Tasmanië vanaf Melbourne. Ja, ik weet dat het heeel vroeg is maar het was een hele goedkope vlucht dusja als 'backpacker' moet je er soms wel iets voor over hebben. Je zag de zonsopgang vanuit het vliegtuig en dat was erg mooi om te zien! Om 7uur was ik aangekomen op het vliegveld in Tasmanië. Maria (me tante) stond op me te wachten. Ik werd opeens erg emotioneel. Ik was gewoon blij om der te zien. Daarna hebben we kleren gekocht (nouja ik had 1 shirtje gekocht omdat ik niet veel mee kan nemen). En toen zijn we naar de supermarkt gegaan. We hadden de lilydale Falls bekeken want daar reden we langs. En ik heb ik de middag een aantal uur geslapen.
In de avond kwamen vrienden van maria en kees langs en gingen we bbqen. Het was erg gezellig en leuk om hun allemaal te zien.

31jan2017
Ik ging naar de kapsalon van Maria toe en ze heeft me haar geverfd. Ze had een beetje blonde highlights in me haar gedaan en puntjes geknipt. Ik ben echt blij met het resultaat! In de middag zijn we naar een lavendel farm geweest en heb ik lavendel ijs op . Het was erg romerig. In se avond beeft Maria me wenkbrauwen nog geverfd,geharst en geëpileerd. Dus ik was weer als nieuw!

1feb2017
Ik had na 1 maand eindelijk taxfilenumber geregeld. Dat is een nummer dat je nodig hebt om te kunnen werken in Australië. Daarna ook gelijk de papieren op de post gedaan.
Ik had een nieuwe zonnebril gehaald omdat die andere Kees (me oom) had gesloopt. Eigenlijk was die gewoon al verroest maar Kees wilde hem wel maken en het pootje brak. Ik vond 2 brillen eigen leuk en kon niet kiezen dus ik had ze allebei maar genomen, waarom niet he. Kreeg nog korting ook dusja. Daarna nog even een walk gedaan rondom het strand en in de avond een heerlijk voetenbadje genomen.

2feb2017
Ik ging naar George town, seafood fish and chips eten met Joey. Daarna zijn we naar de Tamar river gegaan, Weymouth beach, Cascade dam en Paris dam. We overnachtte in Weldborough. Een vriend van joey is manager van het hotel daar. Er wonen ongeveer 25 mensen in het dorpje. Moet je nagaan hoe klein het daar is. Aan de andere kant van de weg en van het hotel woonde hij met ze vriendin. En daarnaast had hij een feestzaal met podium alles erop en eraan en daarnaast had hij nog wen soort cafe met bar, tafeltennistafel en een pooltafel. Ook stonden er 3 banken. Waar wij die nacht op hebben geslapen voor een grote openhaard. Wat was het eten daar lekker zeg en wat heb ik me vermaakt daar, wat een avond!

3feb2017
Die dag zijn we van Weldborough naar bridport gereden. Tussendoor zijn we nog naar de Blue lake gegaan. Wat is dat mooi zeg! Het is een groen/blauwe rivier! Je zou er ook in kunnen zwemmen als het heel warm is.
In de middag haalde Laura en Edwin me op in Bridport voor een roadtrip van de oostkust van Tasmanië. Ik heb hun leren kennen in St. Kilda in Melbourne op de nationale Australië dag. Hun hadden samen een auto gekocht en ik mocht een paar dagen met ze meerijden! Exht zuper leuk! Met hun ben ik opnieuw naar de Blue lake en Paris dam gegaan omdat hun het nog niet hadden gezien en ik het niet erg vond om er opnieuw heen te gaan. Die nacht hebben we in St Helens geslapen.

4feb2017
We zijn naar de Columba falls en de Ralphs falls geweest. De columbus falls was mooi en ook een aardig grote waterval. Die andere waterval stelde niet veel voor. Maar we hadden wel lekker een stukje gewandeld.

Daarna gingen we naar de Pub in the paddock. De kroeg staat bekend om het varken 'priscilla' die bier drinkt. Eigenlijk zijn het twee varkens die allebei bier drinken maar op het bord staat dat alleen het varken 'priscilla' bier drinkt. Het kost 1 dollar voor een biertje voor het varken. Het is oud vier van de tap en ze doen er ook water bij. Het is natuurlijk helemaal niet goed voor ze om bier te drinken maar ze drinken het graag en zo verdienen ze wat extra's. Het is in het kleine dorpje Pyengana.

5febr
We waren naar Freycinet park gegaan en een walk gedaan van 4 uur. Ik wss natuurlijk weer op me bek gegaan. De rots was glad en ik gleed uit. We hebben die nacht gecampeerd bij het strand. We aten een beetje laat en er kwamen allemaal possums. Wat een enge beesten zijn dat zeg! Ze liepen overal toen we aan het eten waren. En daarna moest ik nog slapen in een tent tussn al die beesten. Gelukkig waren ze weg toen het eten weg was.

6febr
Die dag hebben we heel veel gereden (nouja Laura en Edwin hadden gereden) en een camping in Triabunna gezocht waar we konden overnachten. Ook hadden we gekeken voor de ferry naar Maria Island en het gelijk geboekt voor de dag erna. Ook hadden we nog even boodschappen gedaan.

7febr
Toen ik dus in de ochtend in de koelkast keek die in het keukentje stond tegenover onze slaapplek, zag ik dus dat MIJN fles wijn was gejat.. hoe durven ze dat te doen zeg! We gingen naar Maria island met de ferry om 9 uur 's ochtends tot half 5 in de middag.
We hadden een 620 meter hoge berg beklommen, bishop and clerk mountain. Ik had er 2 uur over gedaan om boven te komen. Ik zei tegen Laura en Edwin dat ze maar moesten gaan lopen omdat ik niet zo een goede conditie meer had en ik zag ze uiteindelijk boven aan. Het was echt een helse tocht naar de top omdat het zo steil was en ook heel veel stenen dus daar gleed je bijna iedere keer door uit maar ik had het gehaald! Wat was ik trots op mezelf zeg! Ik stond 620 meter boven de grond op een berg! Toen stond ik wel even te trillen op me benen hoor haha! Jammer genoeg moet je dan ook nog 2 uur terug naar beneden en dat is altijd wat minder maar het was het waard! Er was ook een klein eilandje tegenover Maria Island met een vuurtoren en verder niks, geen huizen ofzo, alleen een vuurtoren. Echt bizar. Voordat we met de boot weer teruggingen naar het vaste land hadden laura en ik nog even gezwommen in de zee. Het was erg warm en een duikje hadden we wel verdiend na zoveel lopen en klimmen. Toen we op de boot zaten hadden we nog dolfijnen gezien terugweg naar tiabunna! Echt super cool! Ze zwommen met de boot mee het waren er een stuk of 6! Toen we terugkwamen bij het vaste land gingen we nog even boodschappen doen.
Ik vroeg aan degene achter de kassa of er een bottleshop in de buurt was. Er was er een 7 minten met de auto vandaan. Toen kwamen er 2 oudere mensen naar me toe met de auto en die hadden gehoord dat ik naar de bottleshop wilde gaan. Ze vroegen of ik een lift wilde. Dus ik was ingestapt en Laura en Edwin gingen alvast terug naar de camping. Ik had dus een fles wijn gehaald en ze hadden me afgezet bij de camping. Ze woonden zelf ook in het dorpje. Echt super lief dat ze me een lift hadden gegeven.

8febr2017
Laura en Edwin hadden me afgezet in hobart. Ik nam de Tasmania red line bus van Hobart naar Launceston. Mijn roadtrip met hun was afgelopen! Ik ben blij dat ik dat met hun heb mogen doen! Het was echt heel gezellig!

9febr2017
In de ochtend een had ik een wandeling met maria gedaan en in de middag was ik met Alice en Zoë (haar vriendin) naar Launceston gegaan. Niet dat ik wat had gekocht. Het is jammer dat je niet altijd wat kan kopen omdat je weet dat je het mee moet sjouwen overal naar toe. En mijn backpack is al helemaal volgepropt dus eigenlijk heb ik niet eens meer ruimte voor iets nieuws.

10/11/12febr2017
In de ochtend had ik hardgelopen en me tas ingepakt. Want het was tijd voor het festival party in the paddock!
Eerste nacht was ik me tas kwijt. Ik had tot half 9 gezocht over het hele terrein (zelfs 2x naar het gevonden voorwerpen kraampje geweest) maar kon hem niet vinden. Helaas zat alles erin; me paspoort, 200 dollar, sigaretten en labello. Ik had maar besloten om te gaan slapen want het was al laat in de ochtend en het feest duurde nog een dag. Na 4 uur maakte me neef me wakker met het bericht dat ze vriendin Alice de tas had opgehaald bij de gevonden voorwerpen. Iemand had de tas dus gevonden en had het daar dus daarheen gebracht. Wat was ik blij zeg! En alles zat er nog in! Behalve me sigaretten dan maar ik had nog een ander pakje dus dat maakte niks uit. Ik was allang blij dat ik me geld en me paspoort weer had! Me neef had heel lief een burger voor me gehaald en ik ben maar weer wat alcohol gaan nuttigen om te vieren dat ik me tas weer had. Er stond een glitterkraampje. Er waren mensen die glitters op je lichaam konden plakken voor 15 dollar. Het was niet zo goedkoop maarja ik zal niet ieder weekend een festival hebben. Het was leuk om een keer mee te maken en me neef zijn vrienden te leren kennen! Ondanks het niet mijn soort muziek is (allemaal bandjes) heb ik erg genoten!

13febr
De dag dat ik jarig was! Eindelijk 22 jaar! Normaal ben je vrolijk en blij maar ik voelde me best slecht door het festivalweekend. Ik was moe, verrot en had keelpijn. Ik ging met me tante en me neefje zijn vriendin Alice naar de spa. Dat was juist net wat ik nodig had! Het had een mooi uitzicht op de zee. In Nederland heb je nooit zo een mooi uitzicht als daar!
In  de avond waren we uiteten geweest in de pub. Ondanks het niet hetzelfde is als jarig zijn in Nederland (met derest van me familie om me heen) heb ik een aardig lekker dagje gehad!

14febr
Helaas geen valentijnskaarten gehad maar dat begrijp ik stiekem wel want niemand wist het adres waar ik toen zat. Ik was in de ochtend langsgeweest bij het kinderdagverblijf in Bridport voor een gesprek om een beetje een idee te krijgen hoe ze daar te werk gaan. Als ik terugkom voor me second year zou ik evt daar kunnen werken als ik wil. Na het gesprek was ik nog even naar de salon geweest en daarna naar het strand.

15febr
Maria (me tante) had een aantal dagen vrij genomen om met mij een roadtrip te doen! Super leuk! We reden naar Port Arthur toe om vervolgens een spooktocht te doen en daar te slapen. Wat een hoop geschiedenis zeg, normaal houd ik daar niet zo van maar dit was echt heel interessant! Maar goed, Maria en ik gingen dus die spooktocht doen. Voordat het begon waren we al de weg kwijt. We liepen aan de andere kant van bet terrein en het was al heel erg donker. Dus toen belde Maria het hotel op om te vragen waar de spooktocht begon. Uiteindelijk hadden we het gevonden maar waren dus een kwartier te laat. Gelukkig konden we met de volgende spooktocht mee. Het was erg boeiend en die tourguide vertelde alles best wel op een enge manier en liet ons een aantal keren schrikken. Dus Maria en ik gilde een aantal keren de boel bij elkaar van de schrik! Op hrt laatst moesten we ook helemaal alleen naar het hotel lopen, in het donker, dat was denk nog wel het engst van heel de tocht.

16febr
We hadden in Port Arthur een rondleiding. Daarna gingen we nog even de gebouwen bekijken en toen zouden we dus nog een boottocht doen. Maar voordat we bij de boot aankwamen vaarde die al weg! We waren dus weer te laat. Dus wij waren naar de informatie balie gegaan en het uitgelegd en toen kregen we gukkig nieuwe kaartjes voor een kwartier later en die boot konden we wel nemen en waren we wel op tijd. Daarna waren we naar Kettering gereden en kwamen we uit bij een bar met een aantal hotelkamers. Helaas zat het daar vol en moesten we wat anders zien te regelen voor die nacht om te slapen. De baas van het hotel zei wel dat er een huisje aan de andere kant beschikbaar was voor een erg duur prijsje. Toch hadden we het wel gedaan omdat het 3 minuten van Bruny Island af wat waar we de dag erna heen gingen en anders het geld wel aan benzine kwijt waren als we overal heen moesten rijden om een slaap plek te vinden. Het was een super schattig en mooi huisje met een mooi uitzicht op water en allemaal boten.

17febr
We gingen met de auto op de boot naar Bruny Island. We hebben daar gereden en rondgekeken. Het was erg mooi! We hadden een wandeling gemaakt en daarna geslapen in hobart bij (Caroll) de moeder van me tante uit Melbourne. Wat een aardige vrouw is dat zeg!

18febr
We waren in Hobart naar de Salamanca market geweest. Een markt met allemaal verschillende tentjes en dingen die ze verkopen. Van eten/drinken tot aan kangaroo- en schapenkleden. Op de terugweg naar Bridport zijn we naar het Wildlifepark geweest in Bonoroo. Ik was nog nooit in zo een park geweest maar het was echt gaaf. We mochten de koala's aaien. En we hadden een zakje eten gekocht om de kangaroos voeren. Er waren zoveel kangaroos en ze kwamen naar ons toe omdat we dat zakje hadden met eten. Ik had er nog nooit zoveel tegelijk en op 1 plek gezien. Na 40 foto's en selfies waren we weer teruggegaan naar Bridport. Maar wat had ik een dikke selfie met een kangaroo gemaakt zeg, al zeg ik het zelf!

19febr
Ik had even hardgelopen. Daarna naar het strand geweest met Maria en in de avond naar Wendy geweest. Het was erg gezellig.

20febr
Ik was even naar Launceston gegaan. Even in de stad geweest en even naar kleren gekeken. (Kijken, kijken, niet kopen)

21febr
Ik ging even een rondje fietsen, daarna naar het strand geweest en in de avond een spray tan gedaan.

28febr
Ik was wezen vissen met Kees (me oom) en met Joey (me neefje). Ik had de grootste vis en de meeste vissen van allemaal. In de middag was ik naar het strand gegaan met Joey. En in de avond was ik naar het strand gegaan met de honden, Maria, Joey, Gino en Alice.

1maart
Als je nog een keer terug wilt komen naar Australië en je wilt dan weer gaan werken moet je in je eerste jaar dat je in Australië bent  3 maanden op een boerderij werken. Dus ik ben naar een dairy farm toe gegaan in Bridport en ik heb een beetje een beeld van wat ze daar doen. Als ik daar zou gaan werken moet ik dus koeien gaan melken. Ik heb me CV achtergelaten. Voor het geval ik niks beters kan vinden kan ik altijd daar nog terecht.

In de middag ging ik supboarden en heb ik lekker gelegen op het strand.

2maart
In de ochtend had ik even hardgelopen. Het was super lekker weer maar ik wilde dus een oranje shirt scoren want ja ik ben tochwel een nederlander en wilde wel even laten zien op Supremacy (de dag erna) dat ik uit nederland kwam. Ik ging met me neefje naar Launceston om een shirtje te scoren want al me oranje shirtjes lagen thuis en had ik niet meegenomen. Ik kon alleen geen oranje shirt vinden dus had ik maar een rode gekocht. Toen kwam ik bij Maria thuis en die had nog 1 oranje shirt liggen dus die had ik maar meegenomen. Ook had ik nog even een spray tan genomen dus ik was er helemaal klaar voor om naar sydney te vliegen voor een weekendje en voor Supremacy!

3maart
De dag dat ik naar Sydney vloog vanaf Tasmanië! Jammer genoeg was het in Sydney heel dat weekend klote weer. Regen, regen en nog een regen. En dan te bedenken dat het in Tasmanië dat weekend 27 graden zou worden met zon! Maarja je moet wat over hebben voor een festival. En wat voor 1; Supremacy!

Toch wel lekkerder om in de middag te vliegen in plaats van 6 uur in de ochtend (zoals de vorige vlucht). Het eerste wat mij opviel was dat niet alle stewards zo dun waren. Ik dacht dat je een bepaald gewicht en maat moest hebben maar bij die vlucht blijkbaar niet. Ook ruiken ze niet allemaal even lekker haha! Links van me zat een moeder met 2 kinderen en het jongste kindje spoog allemaal merk over ze moeders arm en trok heletijd aan de haar en de oudste wilde ook niet stil blijven zitten. Maar wat waren het schatjes zeg en super knap ook nog.

We zijn daarna naar een vriendin van Maria gegaan in sydney en hebben daar geslapen. Ze had een super groot huis en 2 lieve kinderen en ik had ze in bad gedaan en vermaakt.

4maart
De mensen waar we die nacht hadden overnacht hadden een super mooie James Bond auto staan voor hun huis. Het was een Aston Martin en ik ging dus een rondje meerijden en toen had ik zelf ook nog even een  rondje gereden. Wat een auto zeg. Ik had nog nooit in zo een dure auto gereden maar hij zei dat ik goed kon rijden voor een nederlander, nou dat zegt wel wat over mijn rij kunsten!

Daarna hadden ze me afgezet bij het station en ging ik me eigen weg. Op weg naar het airbnb huisje dat ik had geboekt met nog een jongen (Thomas) die naar Supremacy ging. Het was een huisje met een zwembad in de tuin alleen het was nou niet echt zulk lekker weer om te zwemmen helaas. We zijn daarna boodschappen gaan doen en hadden ons even opgefrist om daarna volgas te feesten! Ik zou Tiffany weer zien na 2 maanden apart te hebben gereisd. Het was leuk om der weer te zien, het voelde gelijk goed! We hadden met 30 andere nederlanders afgesproken bij de mac daar in de buurt en daarna zijn we naar het feest gegaan. Ik had er niet zoveel van verwacht maar wat een knalfeest was dat zeg! Ik heb echt genoten met alle mensen om me heen. Wat een leuke groep was het zeg! Dit feestje zal ik niet snel vergeten!

5maart
Supremacy was om 6 uur in de ochtend afgelopen. Daarna zijn we nog even een afterbakkie wezen doen in het hotel en de eerste bus en trein teruggenomen naar het airbnb huis. Thomas en ik waren in de avond nog even een vette hap wezen halen en naar de bios gegaan, zoals het hoort na een feest. Een lekkere luie zondag en zo weinig mogelijk uitgevoerd dus.

6maart
We moesten in de ochtend uitchecken en hadden de bus en trein genomen Ik ging naar het vliegtuig om me grote backpack te dumpen. En om Maria nog even te zien, happie mee wezen eten, om vervolgens daarna nog even een aantal drankjes te nuttigen met een aantal mensen die mee waren naar Supremacy op een terrasje ergens in Sydney, want ja dat was dus wel een super mooie dag met zon! Ook gingen we nog even een rondje lopen in Sydney en toen kwamen we toevallig Warforce tegen. Dus daar hadden we even een praatje mee gemaakt. Daarna nog even langs de mac gegaan met me airbnb maat Thomas en daarna doorgegaan richting het vliegveld. Het was echt een super weekend dat ik zeker weten niet had willen missen!

Op naar Brisbane! Nieuw avontuur, nieuw werk, nieuw verblijf en nieuwe mensen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kaylee

Actief sinds 02 Jan. 2017
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 36177

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 27 December 2017

Australië

Landen bezocht: