Burpengary & Gold Coast - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Kaylee Lipman - WaarBenJij.nu Burpengary & Gold Coast - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Kaylee Lipman - WaarBenJij.nu

Burpengary & Gold Coast

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

22 April 2017 | Australië, Gold Coast

Wo 29 / do 30 / vr 31 maart
Ik mocht een aantal dagen bij Belinda overnachten. Waar ik heel dankbaar voor ben! Belinda is een vriendin van me tante. Ze woont in Burpengary met haar man, dochter, schoonzoon en 3 kleinkinderen. Gelukkig hadden ze nog een plekje voor mij over voor een aantal nachtjes. Aangezien we alleen maar regen hadden ging ik maar op de laptop zoeken naar farm work. Ze hadden Lamington cake gehaald. Dat is cake met cocosnoot en chocola. Super slecht maar wel heeel lekker! In deze dagen ben ik ook nog een aantal keren wezen lopen op de loopband die Belinda thuis heeft staan want het huis konden we niet echt uit ivm de regen.

Za 1 april
Deze dag had ik Sanne leren kennen. Ik ging met Sanne en leonie naar Southbank. Het strand midden in het centrum. Daarna gingen we ook met Pim naar een Jazz and food truck festival. De Jazz was weinig van te merken maar de foodtrucks waren er wel. Het was erg druk en Sanne en ik waren maar ergens in een rij gaan staan waar we eigenlijk geen eens wisten wat voor eten we konden kopen. Het bleek dat je er macaroni bowl kon halen en het was best te eten maar ik zou het de volgende keer niet nog een keer kiezen. Wat machtig was dat zeg haha!

Zo 2 april
We gingen naar Bribie island. Leonie, Esmee, Bas en ik. Ik zag Esmee en Bas toen ook voor het eerst. Esmee had een auto die ze kon lenen van haar au-pair gezin en daarmee gingen we naar Bribie Island. Het was een super mooie dag. We hadden gewandeld, op het strand gelegen en bij een hotel buiten op het terras gezeten, cocktails gedronken en naar live muziek geluisterd. Belinda, de vrouw waar ik verbleef op dat moment, vertelde me dat we de 'fish and chips' moesten proberen want dat zou daar heerlijk zijn. Nou dat was het zeker!

Ma 3 april
Samen met Sanne en Leonie ging ik naar Deception bay. Ik heb me laten vertellen dat als je deception vertaald in het Nederlands dus een teleurstelling betekend, nou dat was het zeker. Sanne kwam eerst naar Burpengary en ik zou met haar naar Deception bay gaan. We zouden Leonie daar ontmoeten. Wat bleek dus dat we te lang waren blijven zitten in de bus en weer een rondje mee terug moesten rijden. Daar aangekomen konden we eerst geen mooi plekje vinden om te liggen en toen we eenmaal lagen op het gras toen kwam er ook nog regen met bakken uit de hemel en zijn we maar weer naar huis gegaan. Toen had ik hetzelfde probleem als de heen weg en zat ik weer te lang in de bus. Maarja uiteindelijk vond ik wel weer de goede halte waar ik eruit moest. Alleen het duurde iets langer.

Di 4 april
Ik was met Sanne naar Stradbroke Island geweest met de bus en de boot. Ik zou met Sanne afspreken bij de halte voordat we de boot op moesten naar Stradbroke Island. Ik hoopte dat ze in de trein zat maar ik had geen bereik dus kon der niet bellen. Helaas zat ze er niet in. Dus ik naar de dichts bijzijnde koffietent gelopen om wifi te fixen en haar te appen. Ze had een trein late rgepakt en zou 30min later komen. Ik was allang blij dat ze nog kwam en ik niet alleen hoefde. Gelukkig had Sanne nog een studentenkaart en kwam ik ook nog door als student op de boot en in de bus. Dat betekende dus korting voor Kaylee. Daar aangekomen hadden we een wandeling gemaakt en had Sanne haar eerste ontmoeting met een aantal kangaroes! Je raad het al, we hebben daar dus een aantal minuten doorgebracht en foto's staan maken. Daarna hadden we wat te eten en te drinken gehaald en hadden we de dag doorgebracht op het strand. Het begon te regenen rond een uurtje of 4 en toen waren we richting de bus en de boot gegaan. Daarna moesten we nog een bus nemen en er was ons verteld dat we een gratis bus konden pakken. Dus wij wachten op de bus en de busschauffeur seinde dat we aan de linkerkant van de weg moesten wachten. Dus wij braaf wachten en zagen dat andere mensen van de andere boot er wel al in mochten want al vreemd was maarja we dachten die komt erna naar ons toe. Reed die erna gewoon weg! Toen waren we maar gaan lopen naar het station.

Wo 5 april
Ik was naar Brisbane gegaan met Sanne en hadden een drankje gedaan. Ook had ik wat spullen gekocht voor Belinda omdat ik zo blij was dat ze mij een aantal dagen in huis wilde nemen!er was markt in Brisbane dus ik had Fallafel, droge witte wijn, avocado's en frambozen meegenomen. Het grappige was dat me tante een aantal jaren geleden ook Falaffel had meegenomen naar Belinda! Familie met dezelfde gedachten!

Do 6 april
Ik ging met de trein naar de Gold Coast. Het duurde 3.5 uur. Ik dacht dat ik in de verkeerde trein zat dus ik was uitgestapt. Bleek het dus wel de goede te zijn. Dus moest ik 30 min wachten op de volgende trein. En daarna nog een stukje met de tram. Toen ik aan kwam in the Gold Coast stond Wendy al te wachten bij de tramhalte. Ik kon voor ongeveer 2 weken bij Wendy verblijven waar ik heel dankbaar voor was! Ik had me spullen gedumpt in het super de luxe appartement van ze waar ze verblijven voor ongeveer 6 maanden en ik ben daarna met Wendy en Morris (haar vriend) een drankje gaan doen in de kroeg. Wendy is de moeder van Maria (me tante). Ze hebben een huis in Tasmanië en een huis in the Gold Coast. Als het minder weer is in Tasmanië gaan ze naar de Gold Coast, wat een heerlijk leven he?! Het is zo een fijn sfeertje in the gold coast, dicht bij het strand, uitgaansgelegenheid, dicht bij de winkels, wat wil je nog meer?! Ze hadden nog een kamer over en daar mocht ik blijven voor 2 weken. In het appartement zat ook een binnen en buitenzwembad, sauna en bubbelbad. Waar ik natuurlijk heel veel gebruik van heb gemaakt!

Ik vond het vervelend wat er was gebeurd bij het au-pair gezin maar deze 'vakantie' vond ik helemaaal niet erg! Ik denk altijd maar, het had zo moeten lopen.

Vr 7 april
Ik had de afgelopen weken erg hard gezocht naar farm/ au-pairwork en ik zou te horen krijgen of ik kon werken bij een au-pair gezin. Een vrouw belde me in de ochtend met het bericht dat ik vanaf 21 April als au-pair bij haar aan de slag kan! Het is au-pairwork maar ze tekenen het af als 'farmwork' voor me 2de jaar!

Wendy gaat meestal rond 7 uur in de ochtend zwemmen omdat er dan nog niemand is want iedereen ligt dan nog op bed. Dus daar moest ik me ook maar aan gaan houden haha! Ik ben geen ochtend-mens maar het was goed om een uurtje te gaan zwemmen in de ochtend om nog een beetje in een ritme te blijven. Wendy en Morris gaan in de avond rond 9 uur naar bed en gaan vroeg uit bed de volgende ochtend. Morris werkt met mensen uit andere landen dus ook verschillende tijden. Hij belt/begint met werken rond 3 uur 's nachts. Het is in the Gold Coast rond 6 uur 's avonds al donker en om 6 uur 's ochtends al licht. Dus je wordt ook eerder wakker dan als het later licht is.

Na het zwemmen gingen we 4uur lang shoppen/lopen. Ik had 2 shirtjes gekocht. Daarna was ik naar Main beach gegaan maar ik was te vroeg uitgestapt dus ik moest 20 min lopen met 2 zware tassen. Ik had een hostel geboekt voor 2 nachten omdat ik een festival had op Stradbroke Island en daar gingen we (Stephanie en ik) heen met de boot vanaf Main beach waar dat hostel zat. Die avond hadden we gebbqed in het hostel. Ze hadden super lekkere worstjes!

Za 8 april
Het festival waar we heen gingen heette Aloha festival. Het was op een eiland dus we gingen er heen met de boot. Er was een gezellige sfeer met heerlijke 'schudden-met-die-billen-muziek'. Jammer genoeg waren er twee grote regenbuien maar met de mensen om ons heen hadden we een prima dag!

Zo 9 april
Ik had op facebook een advertentie voorbij zien komen met de vraag wie er mee wilden naar Mount Tamborine. Ik had erop gereageerd en Stephanie en ik konden mee. We gingen totaal met ze 5en. Na 1 uur wachten konden we eindelijk gaan. We reden naar de top en opeens stopt het meisje dat aan het rijden was midden op de weg terwijl er 2 auto's achter ons reden. Ze zei iets van 'Ik denk dat de auto het niet gaat redden en ik durf niet verder te rijden. Kaylee jij kan toch rijden?' En iedereen keek me met vragrnde ogen aan of ik wilde rijden. Ik was nog aardig moe van de dag ervoor maar ik wilde toch echt die berg bekijken. Dus ik achter het stuur en plankgas de berg op. Ik vond het wel weer leuk om te rijden! Derest van de dag hadden we daar doorgebracht.

Ma 10 april
Merel en haar vriend zijn ook aan het reizen door Australië. Merel is een oud klasgenootje van me en we wisten van elkaar waar we waren dus we hadden afgesproken om wat te gaan doen. Ze hadden een auto en we waren naar Coolangatta gegaan naar het strand. Maar eerst hadden we fish and chips gegeten (die niet te eten was helaas) en de weg kwijt geraakt. Maar verder was het een hele relaxte dag haha! In de avond had ik een vliegticket geboekt naar Mackay voor 21 April.

Di 11 april
Ik ging 3 dagen naar Fraser Island met Sanne en Leonie. Ik moest om 4 uur 's nachts opstaan en er kwam een busje me ophalen die richting Brisbane ging. Ik was de enigste vanaf the Gold Coast. Sanne en Leonie zou ik 1.5 uur later in Brisbane zien. Vanaf Beisbane was het ook nog een aantal uren rijden naar Fraser Island. De volgende punten hadden we bekeken op dag 1;

- Red canyon
- Dubble islandpoint
- Rainbow beach
- Lake wabby
- Eurong resort

Wo 12 april
Dag 2 op Fraser island hadden we de volgende punten bekeken;

- Coffe rocks
- Happy valley
- Eli creek
Lunch
- Pinackles
- Champagne pools. Daar was ik aardig hard van de trap af gevallen dus ik liep weer een aantal uren mank.
- Indian head
- Maheno ship wreck

Do 13 april
Dag 3 op Fraser Island hadden we deze punten bekeken;
- Pile rainforest
- Lake birrabeen

Het was allemaal erg mooi en we hadden aardig weer. We kregen in deze dagen ruim de tijd om ergens te zonnen of rond te kijken. En ik heb me aardig vermaakt met de meiden! Ohja ik zal je nog wat vertellen over een chineze moeder en zoon die mee waren met de tour. Moeder maakte 3 dagen lang, bij elke stop, op elk moment, alleen maar selfies. Zoveel foto's maak ik nog geen eens van mezelf, ken je nagaan. En haar zoon was zijn slippers vergeten ergens dus moest nieuwe hebben. Hij had nieuwe gekocht bij het eerste de beste winkel alleen hij wilde geen roze slippers (die alleen in zijn maat waren) dus kocht hij maar zwarte kinder slippers die de helft kleiner waren. Hoe ik dit weet? Ik heb hrt natuurlijk even aan hem gevraagd. En je snapt zeker zelf ook wel dat ik hem stiekem even heb staan uitlachen. En ik was niet de enigste hoor die lachte!

Vr 14 april
Hrt was een relaxte dag. Ik had lekker gezwommen en daarna hardgelopen. Helaas was ik weer gevallen en was me hardloop-broek gescheurd. Wel weer een goede smoes om te gaan winkelen natuurlijk! Ik was daarna nog even lekker op het strand gaan liggen.

Za 15 april
Ik moest een nieuwe hardloop-broek kopen dus was ik maar even op pad gegaan met Wendy. Daarna was ik nog even naar het strand gegaan. In de avond was het tijd voor the Full moon party. Het bleek dus een feest te zijn in een homo-bar. Waar we dus achter kwamen nadat we al kaarten hadden gekocht. Het was een feest met een apart sfeertje maar we hebben ons vermaakt! Sanne bleef gezellig slapen en we gingen totaal met ze 7e waarvan 6 Nederlanders.

Zo 16 april
In de ochtend zijn Sanne en ik lekker een Acaise Bowl gaan eten. Daarna zijn we naar de Skypoint geweest. Dat is het grootste gebouw wat er is in the Gold Coast. Eigenlijk moet je er 24 dollar voor betalen maar wij zagen dus dat er mensen in gingen via de achter ingang. Deze mensen hadden een suite in het gebouw. Sanne en ik sniekte dus naar binnen en stonden met deze mensen in de lift. Als je een suite hebt dan heb je een kaartje waarmee je omhoog kan. Maar wij hadden natuurlijk geen kaartje. De mannen wilden uitstappen en vriegen aan ons welke verdieping we zaten. Maar we zeiden dus dat we naar binnen waren gesneakt. Ze vroegen of we een kijken wilden nemen vanaf hun suite. Het was de 61ste verdieping. Het waren 9 australische mannen die een bachelor party hadden gehad. Ze waren een heel weekend in the Gold Coast en gingen daarna weer terug naar huis. Wij waren allang blij dat we toch een mooi uitzicht hadden (de 61ste verdieping is ook niet niks). Het gebouw had 71 verdiepingen dus zoveel verschil was het ook weer niet. Daarna zijn we bij het zwembad gaan liggen en 's avonds was er een foodtruck-festival. Jammer genoeg waren we eerst weer op de verkeerde bestemming omdat ik niet goed had gekeken. Maar toen we er eenmaal waren was het wel gezellig. Alleen beetje jammer dat het zo koud was en dat we 2 uur op ons eten moesten wachten. Maar toen we eenmaal ons eten hadden en een plekje op de stoep hadden gevonden begon het vuurwerk! En wat voor vuurwerk, wauw wat was dat mooi! Daarna zijn we snel naar bedje gegaan. Sanne bleef gezellig nog een nachtje bij mij slapen.

Ma 17 april
We hadden lekker uitgeslapen en zijn naar het Lamington National Park gegaan. We wilden een stevige lunch, nou die kregen we hoor! We hadden inktvisringen besteld maar kregen dus patat met een hamburger. Toen vroegen ze of we die ook wilden omdat het verkeerd was gegaan in de keuken. Maar natuurlijk wilden we die! Daarna hadden we alle korte wandelingen gedaan in Binna Burra. We wilden daarna naar de cock rock gaan maar helaas was het afgezet wegens verbouwing. Ik wilde een hostel boeken in byron Bay voor 1 nacht omdat Sanne en ik daarheen wilde maar het was 1,5 uur rijden. Dus het was handiger als we daar sliepen. Maar ik had wel een hostel geboekt alleen was het in de verkeerde stad. Het hostel had dezelfde naam alleen in alle haast had ik de verkeerde stad ingevoerd. Dus we zaten in een hostel 15 minuten van Wendy vandaan in Southport. We konden kiezen. Of we sliepen gewoon bij Wendy of we sliepen in het hostel. We hadden er toch maar voor gekozen om in het hostel te slapen want als we het zouden afbellen dan hadden ze nog winst gemaakt ook want dan hadden onze bedden weer vrijgekomen. Sanne had gebeld maar konden het niet omboeken en konden geen geld terugkrijgen helaas. We waren van de schrik maar even gaan zwemmen en een sauna en bubbelbadje genomen.

Di 18 april
We gingen op tijd naar Byron Bay. De vuurtoren is een toeristische plek waar iedereen heen gaat. Het was dus ook 8 dollar om te parkeren daar. Sanne en ik konden de vuurtoren ook goed bekijken vanuit de auto en een snelle foto was ook genoeg voor ons. Daarna waren we een rondje gereden door het stadje maar het was erg druk dus we wilden gewoon lekker op het strand gaan liggen. We zagen een mooi strandje waar we wilden gaan zonnen. We hadden eten gehaald en het plan was om daar te gaan lunchen. Eenmaal aangekomen op het strand zagen we allemaal naakte mensen. Wat ons erna opviel was dat het alleen maar mannen waren. We waren dus op het grootste, populairste gay en naaktstrand beland van Byron bay! Nou dat kunnen we ook weer van ons lijstje schrappen. We waren natuurlijk gewoon blijven liggen heel de middag want we lagen daar best. Daarna waren we teruggereden naar het hostel waar we verbleven in Southport. Nou, ik had liever bij Wendy gebleven maar omdat we waar voor ons geld wilden en we toch ons geld niet terug kregen moesten we van onszelf in dat hostel slapen. Wat een slechte nacht zeg. Eerst lag er een gozer te snurken. Daar a kwam er een andere gozer rond 1 uur 's nachts pas terug. Toen om 3 uur 's nachts werd ik weer wakker van die ene gozer die zat te spelen met het aan en uit knopje van de ventilator. En in de ochtend om 7 uur was ik gebroken. En Sanne dus ook.

Wo 19 april
We gingen naar Springbrook National Park. Er waren 5 toeristische punten die we hadden bekeken. Daarvan waren een aantal watervallen en uitzichtpunten. Het was er erg mooi. Het mooiste was de Nature Bridge. Dat was een waterval waar je onder door kon lopen met een wandeling van ongeveer 20 minuten.

Do 20 april
Wendy, Morris en ik waren naar Harbour Town geweest. Morris had tussendoor een afspraak dus waren Wendy en ik lekker gaan lunchen met een wijntje erbij. Ik trakteerde want ik was zo blij dat ik bij hun mocht slapen voor ongeveer 2 weken! We hadden een ceaser salade met croutons, calamaris, eieren, ham en nog meer. Wat was dat lekker zeg! Harbour Town is een winkelcentrum met heel veel outletten. Dat betekend heel veel korting! Ik had nieuwe sketchers gehaald (voor maar 59 dollar!) want die ik al had waren helemaal versleten en stonken een uur in de wind. En ook zag ik een mooie tuinpak voor 10 dollar hangen. Ja; die kon ik niet laten hangen natuurlijk!

Vr 21 april
In de ochtend ging ik lekker zwemmen met Wendy en erna een lange strandwandeling gemaakt van dik een uur. Daarna hadden we lekker geluncht en brachten Wendy en Morris me naar het treinstation in Helensvale. Daar vandaan nam ik de trein naar het vliegveld. Ik moest 4 uur lang wachten. Omdat Morris een afspraak had om 2 uur konden ze me niet later wegbrengen. Gelukkig was het toch geen zonnige dag en kon ik lekker relaxen. Om 8 uur vloog ik naar Mackay waar me volgende uitdaging te wachten stond.

Ik ga 3 maanden werken als au-pair op een eggfarm en een sugar-cainfarm bij een gezin met 2 geadopteerde, Koreaanse jongens van 3 en 6 jaar oud. Eigenlijk moet je 3 maanden werken op een farm voordat je afgetekend kan worden voor je 2de jaar. Maar ze willen me 2de jaar al aftekenen als ik alleen au-pairwerk voor ze doe! Hoe relaxed is dat; 3 dagen werken en 4 dagen vrij. Het zijn wel dagen van ongeveer 12 uur per dag maar de andere 4 dagen ben ik vrij. En ik mag de auto altijd lenen wanneer ik maar wil. Klinkt als muziek in de oren vind je ook niet? Nou ik heb er helemaal zin in! Kom maar op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kaylee

Actief sinds 02 Jan. 2017
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 36189

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 27 December 2017

Australië

Landen bezocht: