Au-pair Samford - Reisverslag uit Samford, Australië van Kaylee Lipman - WaarBenJij.nu Au-pair Samford - Reisverslag uit Samford, Australië van Kaylee Lipman - WaarBenJij.nu

Au-pair Samford

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

29 Maart 2017 | Australië, Samford

Wat vond ik het spannend allemaal zeg! Ik zou 3 maanden als au-pair aan de slag gaan in Samford! Wonen bij iemand in huis en op 3 kinderen passen. Ik zou op een drieling gaan passen van 3 jaar. Ja, je leest het goed, een drieling. Ik was vastbesloten dat ik dat aan zou kunnen. Ik zag het als een uitdaging maar wilde het graag aangaan. Het was een super groot huis met zwembad. Ik had me eigen badkamer, eigen slaapkamer met twee-persoonsbed en een tv met netflix tot me beschikking. Ook zou ik de auto (wat eigenlijk een bus was) mogen lenen in het weekend en op me vrije dagen! Nouja, het leek wel te mooi om waard te zijn.

Moeder vertelde dat ze uit Engeland kwamen en 8 jaar geleden naar Australië zijn geëmigreerd. Wat ik eigenlijk wel jammer vond. Ik weet ookwel dat ze nu Australiërs zijn maar ze hebben toch andere gewoontes.  Ik had heel graag bij een 'echt' Australisch gezin willen werken als au-pair. Ik houd zo van de mensen hier, de cultuur, de beleefdheid en hun manieren. Maarja, ik dacht maar zo; deze mensen zullen ookwel aardig zijn, ik heb een baan en het is maar voor 3 maanden.

7 maart
De eerste dag ging ik meelopen met moeder en de kinderen. Moeder was vrij en we gingen samen met de kinderen boodschappen doen.

8 maart
De tweede dag was ik gelijk vrij. De kinderen gingen naar het kinderdagverblijf. Ik had hardgelopen en ik ging naar Brisbane om met Linus (de zweedse jongen waar ik een campervan mee had gehuurd in de tweede week van me reis) een museum, bieb te bekijken. Daarna zijn we  aar het zwembad/strand gegaan midden in Brisbane en hadden we een film gezien in de bios. Wat was dat een slechte film zeg. En de biosschoop was ook nog mega duur. Ik dacht dat het in Nederland duur was maar dit was gewoon $25 dollar!

9 maart
In de ochtend had ik 2 van de 3 jongens. Ze hadden in de tuin een trampoline staan en daar hadden we lang op gesprongen en spelletjes gedaan. Daarna zijn we naar binnen gegaan want het was veelste heet om de heletijd buiten te spelen. Daarna ben ik even gaan hardlopen en heb ik een duik genomen in het zwembad. Wat is het lekker zeg om even te zwemmen in 'je eigen' achtertuin. Geen pottenkijkers ofzo alleen het zwembad en ik (want de kinderen sliepen en de moeder ook want die had nachtdienst).

 Het is hier echt zo benauwd warm. Ik had beter een au-pair gezin bij het strand kunnen zoeken bedacht ik me want bij het strand is er altijd wel wind. Voor degene die me kennen weet dat ik het snel warm heb en dat iknsnel zweet. Nou als ik hier dus aan het douchen was, de douche uitstapte en me afdroogde kon ik eigenlijk alweer opnieuw gaan douchen. Zo heet was het. Als je begrijpt wat ik bedoel.

10maart
Het was ochtend en om half 6 waren de kinderen al wakker. Als de jongens dus wakker werden gingen ze bij hun kamerdeur staan huilen en wachten tot mama/papa of ik de deur kwam open maken. Er zat dus een slot op de deur omdat ze wel eens weglopen/ uit bed klimmen en rondjes gaan rennen door het huis terwijl ze moeten slapen zei moeder. Dat slot kunnen ze dus gewoon zelf openmaken ben ik achter gekomen maar het ging om het idee.

Maarja de kids waren dus al heeeel vroeg wakker. Enja ik ben totaal geen ochtend mens dus ik had heel slecht even de tv aangezet. Het was tijd voor een filmpje om 6 uur in de ochtend. Ik moest even rustig wakker worden hoor. Er gingen 2 jongens naar het kinderdagverblijf en ik bleef met eentje thuis. Moeder had dat zo geregeld omdat ik ze dan niet alle drie tegelijk had. Ik was met het jongetje naar de speeltuin geweest. Er was een klein parkje met een aantal speeltoestellen niet ver van hun huis vandaan.

Moeder sliep op dat moment maar ze kon beter werken of er niet zijn want ze was gewoon wakker en het jongetje ging dus heel de tijd naar haar toe in plaats van naar mij. Ik snap het wel, mama is vertrouwd en ik ben nieuw. Maar ik voelde me erg overbodig omdat moeder alles deed wat het jongetje vroeg en hij luisterde dus ook niet naar mij. Je kan beter alleen met de kinderen zijn (ookal zijn het er 3) dan met de ouders erbij. Ze luisterde niet naar mij en wilde dat mama of papa alles deed voor ze. Ik mocht nergens mee helpen als het ze niet lukte. Dat is best frustrerend. Maarja ik dacht aan de andere kant; lekker makkelijk hoef ik het niet te doen. Ik moest me maar niet te druk maken dacht ik.

Daarna ben ik een stuk gaan hardlopen. Moeder was thuis dus daarom kon ik het huis uit. Ik wilde toch weer een aantal kilo afvallen. Ik ben aardig wat aangekomen de laatste maanden en me broeken gingen strakker zitten. Dat is geen goed teken.

Vader zei tijdens het avondeten dat als ik ergens heen wilde een keer in het weekend, dat hij me wel erheen wilde brengen. In de eerste week kon ik de auto nog niet gebruiken maar daarna wel. Dat kwam omdat vader de tweede week een auto van de zaak kreeg. Dus ik kon de bus van moeder gebruiken, moeder gebruikte de bus van vader en vader had een nieuwe auto van de zaak.

Ze aten hun avondeten erg vroeg. Tussen de 5 a 6 uur in de middag. In Australië eten de meeste mensen erg laat. Tussen de 7 a 10 uur in de avond. Maar dit gezin at dus elke avond erg vroeg, eigenlijk de gewone tijd zoals ik in nederland gewend was. Dat kwam omdat ze dat gewend waren vanuit Engeland. Ze hielden niet van 'laat' eten (wat eigenlijk alleen maar betr was want rond deze tijd had ik altijd wel erg honger en doordat je niet te laat eet zal je ook niet met een volle buik slapen). Maar ook omdat de 3 jongens na het eten in bad gingen en daarna nog even tv mochten kijken of nog even mochten spelen om tot rust te komen voordat ze naar bed gingen. Als de jongens naar bed gingen las papa/mama een verhaal voor. De jongens mochten alle drie een boek uitkiezen en die werd dan voorgelezen. Ik ging dus ook weleens voorlezen maar het viel me echt tegen hoeveel moeite ik met sommige woorden/boeken had.

11maart
Het was weekend. Het was super lekker weer en ik ging met Daan naar Cedar creek. Helaas waren we allebei onze zwemkleren vergeten en konden we dus niet zwemmen. Die fout maak ik dus ook nooit meer. Ik neem overal me bikini mee naar toe voortaan. Daan is trouwens een jongen die ik op Supremacy Australië heb leren kennen. Hij had een eigen auto dus met hem kon ik meerijden. Daarna zijn we nog naar Gourius mountain gegaan. In de avond zijn we ergens gaan eten en was er een Live band in de stad. We hadden wat cider gehaald bij de bottle shop en zijn daar lekker in het gras gaan zitten.

12 maart
Daan en ik hadden besloten om die dag weer naar Cedar creek te gaan en toen wel zwemkleren mee te nemen zodat we lekker even konden zwemmen daar! Daan was in slaap gevallen en ik zag allemaal mensen met honden aan komen lopen. Nouja, ik houd dus helemaal niet van honden. In iedergeval niet die grote honden. Ik zat dus even te kijken waar de honden heen liepen. Daan en ik lagen boven aan de waterval en er liep dus een hond door het water. Je kan het al raden.. de hond gleed uit en viel zo van de rotsen af door het water naar beneden. En ik zag iedereen ernaar kijken. Het baasje had niet goed opgelet op zijn hond maar de hond zwom snel naar de kant en gelukkig was er niks aan de hand. Dan mag ik nog geen dierenvriend zijn maar dit was niet fijn om te zien.

In de avond had vader een Uber geregeld. Dat zijn mensen die als 'taxichauffeur' spelen en rijden je, in hun eigen auto, naar de plek waar je heen wilt. Ik vond het aardig dat die vader dat geregeld had maar het was een hele nare man die de auto bestuurde. Ik bijna alleen ze tanden. Het was namelijk een donkerbruine man (ik ben niet rasistisch ofzo hoor), maar ik voelde me nou niet bepaald veilig in ze auto. Hij ging me dus allemaal vragen stellen zoals; wie is die man die me belde om jou op te halen? Wat ga je daar doen? Hoe moet ik nou terug naar me huis? Weet je hoe ik terugkom naar waar ik je heb opgehaald?

Ten eerste; wat ging hem het nou aan wie die man was die hem belde? Waarom moest hij dat nou weer weten? Hij was toch alleen een 'taxichauffeur' die me bracht van A naar B?

Ten tweede; wat ging hem het nou aan wat ik daar ging doen?

Ten derde; hoe moet ik nou weten hoe hij terug naar zijn huis moet? Hij had ze tomtom gewoon aan waarom tikte die het adres niet gewoon in van ze huis? Dus hetgene wat ik terug zei was; gewoon dezelfde weg terug als hoe je gekomen bent! En ik deed de deur snel dicht en liep weg.

Het was de dag dat me broertje jarig was! Ik was er niet in levende lijven bij maae toch wel een beetje. Ik had videogebeld met me papa, broertje, mama, oma en opa! Ik had speciaal gewacht tot laat in de avond zodat ik me opa en oma nog even kon zien op de video! Wat was ik blij om hun allemaal eventjes te zien! Het voelde alsof ik op dat moment heel dichtbij ze was. Waar internet wel niet goed voor is!

13 maart
5 uur nadat ik video had gebeld ging me wekker weer. Maar het was het waard om tot laat wakker te blijven! In de ochtend toen papa wegging hebben de kinderen 10 min staan huilen in de gang. Wat dus echt geen pretje was na 5 uur slaap en met een heeele erge ochtendhumeur.

Toen kwam moeder 's ochtends ook nog thuis om half 8 na haar nachtdienst wat ook geenpretje was want mij zagen ze niet meer staan natuurlijk. En ze luisterde ook niet meer naar me. Een jongetje ging zwemmen met moeder. Ik bleef thuis met de andere 2 jongens. Ik was even speelgoed aan het opruimen en opeens hoor ik de kinderen niet meer. Dat is nooit een goed teken. Dus ik was naar de garage toe gegaan om te kijken wat ze aan het uitspoken waren. Bleek dus dat ze twee water ijsjes uit de koelkast hadden gehaald en al het ijs was dus op de grond gevallen. Het plakte dus als een malle. Ik gelijk alles schoonmaken en de kinderen naar hun kamer gestuurd. Ik had tegen ze gezegd dat ik het niet leuk vond dat ze het ijs zonder te vragen hadden gepakt. Dat ze het ook gewoon konden vragen aan mij en dat de vloer nu plakt omdat alles gevallen was. Ze hadden meteen door dat ik het meende en ik zag heel hun gezichten vertrekken en ze renden naar hun kamer. Na 3 minuten ging ik naar hun kamer en toen gaven ze me een knuffel dus vroeg ik wie er mee buiten wilde spelen op de trampoline. Ze vinden het erg leuk als ik ook op de trampoline erbij kom en zeg wat ze moeten doen. Bijvoorbeeld; spring, dansen, zitten, staan, rennen of lopen. Ik deed het voor en de kinderen deden het na. Jammer genoeg regende het. De eerste keer dat ik regen mee maakte in Brisbane. Daarna gingen we een film kijken van Thomas de trein. Ze vinden Thomas de trein helemaal geweldig dus ze keken en luisterde aandachtig.

14maart
Ik had hardgelopen en toen ik klaar was met douche keek ik uit het raam en het regende heel hard. Ik was blij dat ik zo vroeg gegaan was! Ik was door het dorp wezen hardlopen. Het was groter dan ik dacht. Er was zelfs een museum en een aantal kroegen. Het gad me een fijn gevoel om daar te lopen. De mensen lachte vriendelijk en zeiden gedag.

Moeder zou gaan sporten maar het ging niet door omdat het regende. Eén van de jongens zei; 'Dit is mijn huis en ook Kaylee's huis'. Dat gaf me wel een fijn gevoel.

Ik had een goed gesprek gehad met moeder. Ik had gezegd dat ik tijd nodig heb om te wennen wat normaal is natuurlijk. Dat ik het naar me zin heb en dat we het anders gaan proberen. Duidelijkere afspraken van wat we gaan proberen. Dat ik kinderen in bed leg beginnen met 1 dag en dat moeder na haar nachtdienst in andere kamer slaapt of zorgt dat kinderen niet weten dat ze thuis is omdat ze anders naar moeder vragen en dan kan ze niet slapen en is vervelender voor mij. Omdat ze dan alleen naar moeder willen. De ouders willen me sportschool betalen wat ik super lief vind. Het is 15 dollar per week. Ze hadden het niet hoeven doen maar als ze het wel doen dan krijgen hun 2 weken gratis sporten erbij omdat ze dan voor een nieuw lid betalen en hebben meegebracht. Dus ik ging maar gelijk naar de sportschool.

15maart
Ik was naar het koala centrum geweest met Daan maar er was niks aan. Er waren maar 3 koalas die werden daar opgevangen.
Daarna waren we naar brisbane gereden en naar de biosscoop geweest. Ik ga nog vaker hier dan thuis. We gingen naar de film; Kong. Nou dat is ook geen aanrader. Wat een neppe film! Het was nog aardig warm en we hadden onze zwemkleding bij ons. Dus we dachten laten we gaan zwemmen op het strand! Daarna wilden we bij een tentje gaan eten waar we kortingsbonnen van hadden gehad van de bios. We hadden er wel gegeten alleen we waren de bonnetjes vergeten te geven dus hadden we alsnog geen korting, erg slim!

16maart
Het was een gewone werkdag met de kinderen en in de middag had ik een lesje Body fit.

17 maart
Ik had weer een lesje bodypump en een werkdag met de kids.

18 maart
Het was een super mooie dag. De zon scheen. Ik had een uur gelopen en daarna me tas ingepakt. We gingen naar de Sunshine Coast. Ik mocht mee met het gezin een lang weekend. Het was 1 uur en 30 minuten rijden. We zijn gelijk toen we aankamen naar het strand geweest. Het was een mooi appartement. Ik had me eigen kamer, badkamer en toilet. In de avond waren we uiteten geweest en daarna had ik op het strand nog een aantal uren gelopen.

19maart
Ik had een dag vrij. Het regende heel erg hard en ik wilde naar buiten. Ik verveelde me. Dus was ik maar naar het winkelcentrum gegaan. Ik had 3 shirtjes gekocht voor 15 dollar. Dat kon ik natuurlijk niet laten liggen. Ook had ik oordopjes gekocht want de mijne waren kapot gegaan. Ik had alleen nog de linkerkant dat werkte. In de middag klaarde het weer op en was ik naar het strand gegaan met het gezin. Daarna ben ik uiteten geweest met de ouders en kinderen en tafelvoetbal gespeeld.

Ik twijfelde heel erg of ik dit wel wilde. Of ik wel au-pair wilde blijven bij dit gezin. Ik weet dat ik het altijd even de tijd moet geven maar het voelde gewoon niet goed. Ik voelde me niet op me gemak. Ik wilde het nog even aankijken en er na een aantal dagen over praten met de ouders.

20 maart
We gingen naar Seaworld. Moeder, de drie jongens en ik. Het regende dus we hadden een poncho gekocht. We gingen op de foto met dora en met de rangers. Het was een ramp om met drie jongens naar een attractiepark te gaan. Alle drie wilden ze met moeder en ik moest elke keer maar wachten met de twee andere jongens die dus elke keer gingen huilen omdat ze moesten wachten. Stond ik daar in de rij met 2 huilende jongens. Iedereen keek me natuurlijk aan. Toen wilde er een jongenje met mij in een attractie maar die vond het nogal spannend dus die heb de hele rit zitten huilen en krijsen dat die eruit wilde. De attracties waren dus niet zo een succes. Dus toen gingen we maar een Dorashow, Spongebob 3D, en een zeeleeuwenshow kijken. Daarna waren we weer naar het vakantiehuisje gegaan.

21 maart
Het was een super hete dag. We gingen naar Movieworld en daarna gingen we naar huis.

22 maart
Ik ging naar The gap (een natuurgebied) met Leonie. Een meisje dat in Brisbane studeerde. We waren denk op de helft van onze wandeling en het begon keihard te regenen. Toen we bij het restaurant aankwamen hadden we even thee gedronken om op te warmen. De eerste keer dat ik thee nodig had in Brisbane omdat ik het koud had! Rond half 3 reed ik naar huis maar het was mega druk op de weg in verband met de ouders die hun kinderen van school op haalden. Ik had in de navigatie van de auto ingetypt; home. Meestal brengt sie je dan naar huis. Maar toen dus niet. Ze hadden het oude huis nog ingesteld staan als 'home'. Dus ik was 20 minuten omgereden.

23 maart
Het was een normale werkdag. Daarna nog naar de sportschool geweest. Ik deed Fit box. Het was zwaarder dan verwacht maar het voelde wel super goed na de training!

24 maart
Ik moest werken en het was de eerste ochtend dat de kinderen niet hadden gehuild toen hun vader wegging! Hoera! Het was een warme dag dus ik had samen met de kinderen de opblaasboot neergezet op het gras en gevuld met water. In me 'pauze' had ik een uur gezwommen en daarna nog een uur Bodypump gedaan. In de avond had ik me belasting gedaan. Ja, ook vanuit Australië moet het gebeuren. En daarna had ik kaarten besteld voor 2 feesten in April bij de Gold Coast.

25 maart
Het was weekend. Ik ging alleen op pad. Er was een berg en dan kon je over de stad heen kijken. Het heette the Coo-Tha mountain. Ik was er even gestopt om te kijken en weer verder gereden. Ik ging naar de White rock. Maar ik was verkeerd gereden en de tank was bijna leeg. Dus ik moest tanken. Ik vroeg aan een aantal mensen of hun wisten hoe ik bij de White Rock kon komen omdat mijn navigatie het niet goed aangaf en ik aan de andere kant van de weg terecht kwam. Uiteindelijk zei een man; je moet linksaf en opletten naar de schoolstaat. Daar moet je links en doorrijden tot achter de woonwijk en daar is het. En ja hoor, de man had gelijk. Ik had het eindelijk gevonden! Het uitzicht was erg mooi! Daarna was ik nog verkeerd gelopen en ik was alleen dus dat was weer erg spannend maar naruurlijk had ik uiteindelijk wel weer de weg terug gevonden. Ik reed terug naar huis om te douchen en om te kleden omdat ik met Rob ging uiteten en een drankje ging doen. Alleen was ik dus vergeten de voordeur op slot te draaien. Een jongetje van de drie was naar buiten gelopen. Moeder zag de deur open staan. Gelukkig stond hij nog op de inrit en was er niks gebeurd.

26 maart
Ik was naar Redcliffe geweest met Rob. Er was een waterscooter race. We waren daar gebleven. Het was een super mooie dag. Daarna zijn we uiteten geweest bij Domino's. We wilden naar een pasta tent op de hoek maar die was helaas dicht.

Ik wilde de dag erna aan moeder vertellen dat ik iets eerder wilde stoppen met het au-pairwerk omdat ik eerder farmwork wilde gaan doen. Het zat me toch niet helemaal lekker dat ik nog farmwork moest gaan doen terwijl het nu het seizoen om te plukken. En ik voelde me niet helemaal op me plekje bij het gezin.

27 maart
'S ochtends vroeg ik aan de moeder van het au-pair gezin of ik met 1 van de 3 jongens naar Redcliffe mocht. Ik dacht dat ben ik er lekker tussen uit en heeft zij de andere 2 jongens. Toen zei ze dat we moesten praten. Ze zei het op een boze manier en ik had er dus de hele dag over nagedacht wat er nou zou kunnen zijn. Ik had heel de dag gewoon gewerkt. Daarna was ik naar de sportschool gegaan en in de avond vertelde ze me dus wat er aan de hand was;

Ze zei dat ik een super lieve meid was en dat ik goed met de kinderen was maar dat ik niet langer meer mocht blijven als au-pair. De reden was dat ik de deur 2 dagen ervoor niet op slot had gedaan en dat een van de drie jongetjes dus naar buiten was gelopen. Ze kon het niet over haar hart verkrijgen als hij de volgende keer echt weg zou lopen of onder een auto terecht zou komen. Vader wilde me nog een kans geven maar moeder wilde het niet. Nou je begrijpt zeker zelf ook dat ik in tranen uitbarste. Ik wilde juist tegen haar zeggen dat ik eerder wilde gaan stoppen maar dit had ik niet verwacht.

Het voelde alsof ik had gefaald. Alsof ik geen goede au-pair was. De bank zakte even onder me benen vandaan. En deze vragen gingen door me hoofd; wat als hij onder een auto had gekomen? Waarom had ik de deur niet gewoon op slot gedaan? Waar moet ik nou blijven? Wat ga ik nou doen de aankomende maanden? Moeder zei dat ik die week nog mocht blijven totdat ik wat anders had gezocht.

Was ik dan zo een slechte au-pair? Iedereen maakt toch wel eens fouten? Iedereen vergeet toch wel eens iets? Ik weet dat het niet goed was om de deur niet op slot te doen maar ik weet nog dat ik haast had en het slot was zo een rot slot om op slot te doen. Ik denk dat ik in alle haast het gewoon vergeten was. Maarja het is geen excuus ik weet het.

Ik had gelijk me tante Maria een berichtje gestuurd en gebeld. Daarna derest ingelicht. Maria had geregeld dat ik bij een vriendin van haar kon blijven voor een paar dagen vanaf 29 Maart. Waar ik super dankbaar voor ben!

Daarna was ik tot 's avonds laat alles op internet aan het afstruinen om te zoeken naar werk. Ik wil farmwork gaan doen omdat ik dan voor me second year kan gaan. Dat betekent dat ik dan een ander jaar weer terug kan komen naar Australië om te werken en te reizen. Ik hoorde dat het erg moeilijk is om farmwork te vinden maar nu was ik er dus zelf ook achtergekomen. Het is niet zo makkelijk als je denkt. Je antwoord op een advertentie en je krijgt gewoon geen reactie. En dan bel je 10x endan nemen ze niet op. Op een gegeven moment zakt de moed wel tot aan je tenen. Maar we geven niet op!

28 maart
Ik mocht de auto lenen dus ik was naar se Glashouse Mountains gegaan. Dat zijn een aantal mountains bij elkaar zoals de; Mt beerwah, Mt coonowrin en Mt tibrogargan. Ik had de Mount beerburrum beklommen. Het was maar 1.4 km dus ik dacht dat doe ik wel effe. Nou het was echt mega stijl en bloedheet. Maar ik had het gehaald. Alleen het uitzicht viel een beetje tegen en ik was 20 muggenbulden verder. Daarna was ik naar de Mount beerwah gereden. Deze berg was 556 meter hoog. Ik wilde deze berg gaan beklimmen alleen er was geen weg ernaar toe. De rots was zo heet dat het niet veilig was het te beklimmen. Helaas. Daarna was ik nog naar gardners falls gegaan maar dat stelde ook niet veel voor dus was ik maar doorgereden naar de Sunshine coast en had ik maar even op het strand gelegen. Moeder had gevraagd of ik mee at in de avond. Dus ik had gezegd ik zal het je laten weten. Ik had der gesmst dat ik mee at. Toen ik eenmaal bij hun huis aankwam was de sfeer om te snijden. Ik vertelde dat ik de dag erna weg zou gaan. Ik dacht dat het beter was als ik maar gelijk weg zou gaan anders bleef ik erin hangen en ik moest verder. De kinderen kwamen voordat ze naar bed gingen nog een dikke kus en knuffel geven. Dat was wel heel lief. Dat was de laatste keer dat ik ze zag.

Hoe erg ik het gehuil in de ochtend ook vond, hoe erg ik de jongens soms wel achter het behang kon plakken, hoe erg ik me in het zweet werkte om ze op te vrolijken en het naar hun zin wilde maken, hoe erg ik het soms wel naar me zin had en soms niet... ik ga de vrolijke, energieke, 3ling toch echt missen!

29 maart
In de ochtend had ik nog even een lesje meegepikt in de sportschool en nog even hardgelopen. Daarna had ik gedoucht en me laatste spullen gepakt. Ik zei gedag tegen moeder en ze zei dat het er nogmaals spijt en zei gedag. Belinda had me opgehaald met haar man en we reden naar hun huis.derest van de dag had ik niet zoveel gedaan. Een beetje farms gebeld en naar werk gezocht. Ik ben zo dat ik bij Belinda kan blijven een aantal nachten. Ik heb me eigen kamertje hier en ik kan nu rustig verder zoeken naar een nieuwe uitdaging. Tenslotte regende het toch de aankomende week door de Debbie cycloon dus het was niet dat ik me dagen zou verspillen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kaylee

Actief sinds 02 Jan. 2017
Verslag gelezen: 849
Totaal aantal bezoekers 36187

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 27 December 2017

Australië

Landen bezocht: