Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kaylee Lipman - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kaylee Lipman - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

30 Januari 2017 | Australië, Melbourne

15jan2017
Adrienne stond ons op te wachten in Melbourne met Rod en Joel. Dat zijn me tante, oom en me neefje (die ik vanaf me 8ste niet meer heb gezien). We hebben Linus naar zijn appartement gebracht. Hij had een kamer gehuurd. Ik bedankte hem en we gingen naar Adrienne, Rod en Joel hun huis toe. Ik heb alle spullen en kleding uit me backpack-tas gehaald. En ik heb al me kleren in de was gegooid. Daarna ben ik eerst onder de douche gesprongen want na 2 dagen niet douchen voel je je heel erg smerig kan ik je vertellen. Ze hadden chips gehaald (patat) en later kwam de fish (zalm). Het was super lekker! Adrienne heeft me geholpen met het vinden van een au-pair family. Ik had een aantal oproepen geplaatst op internet en ik kreeg dus van heel veel gezinnen berichtjes of ik bij hun wilde werken. De ene familie had een zwembad en de andere had een home-gym (heeel erg aantrekkelijk!). Maar dat waren met oudere kinderen en het liefst werk ik met kinderen die wat jonger zijn. Ik had alle gezinnen op een rijtje gezet en we kwamen uit bij een gezin die het beste bij mij zou passen. We hadden afgesproken om op 20 januari 2017 te gaan skypen.

16jan2017
Ik had een tablet mee (geleend van me maat, mark) alleen ik was de oplader vergeten. Het leek op dezelfde oplader als van een ipod maar dat was dus niet het geval. Vandaar dat ik dus even naar het winkelcentrum ging met Rod en Joel en een oplader moest kopen. Lekker slim weer he. Ik moest toch al me foto's kwijt op de tablet en het zou zonden zijn als ik hem niet kon gebruiken. Daarna zijn we naar het strand gegaan en hebben we kip gehaald bij het winkelcentrum in de buurt.

17jan2017
Om 8.30 gingen we beginnen aan de Great Ocean Road. We zijn gestopt bij elke strand (Joel was het na de 2de strand natuurlijk al zat en bleef in de auto zitten. Hij doet me een beetje denken aan iemand. Ik noem geen namen maar Kenny, jij lijkt best wel op hem). Rod en ik gingen tussendoor de vuurtoren beklimmen van 137 stappen. Het was een mooi uitzicht. Daarna reden we weer verder. We zagen allemaal auto's langs de kant staan. Rod zei; 'Zullen we stoppen en kijken wat het is?' Dus wij uit de auto gestapt en zagen we een super schattige koala! De eerste keer dat ik een koala had gezien (en ook nog in het wild!) Hij zat echt te poseren voor ons allemaal, dan klom die weer een stukje omhoog en draaide die weer ze hoofd naar iedereen. Het was echt grappig om te zien. Het verbaasde me hoeveel Jucy-campervan we tegenkwamen onderweg (dezelfde campervan als ik had gehuurd voor de roadtrip van Sydney naar Melbourne).

We gingen naar Wreck beach. We wisten dat er twee ankers lagen in de zee maar we zagen later pas dat het 250 meter omlaag was. En wat je omlaag gaat moet je ook weer omhoog. Daar hadden we nog niet over nagedacht natuurlijk. Na de Wreck beach zijn we richting de 12 apostelen gegaan. We hebben een helicoptervlucht gedaan van 15 minuten over de 12 apostelen en the Londen Bridge. We zaten vooraan en het was echt super gaaf! Daarna zijn we naar de 12 apostelen gereden om het van dichtbij te bekijken. We hebben wat gegeten in een restaurant in port cambell en zijn daarna naar een huis gereden. We hadden het uit gehuurd om te overnachten.

18jan2017
We zijn naar The Grotto, London Bridge, The Arch, Loch Ard Gorge en de Gibson Steps geweest. Het verbaasde me echt dat ik aardig spierpijn had van al dat lopen van de dag ervoor. Daar had ik niet op gehoopt!

Bij the Loch Ard Gorge gingen Rod en ik naar beneden. Ik vroeg of Rod een foto wilde maken en dat wilde die. Maar voordat hij de foto had gemaakt, kwam er een hoge golf en heeel me schoenen waren nat + me sokken. Rod had niet door wat er gebeurde want hij was te geconcentreerd met het maken van de foto totdat ik ging gillen en riep dat me schoenen nat waren. Toen moest hij natuurlijk wel lachen.

Daarna zijn we naar Otway gegaan. Ik ging de zipline doen. Ik had er nog nooit van gehoord. Me oom vroeg of ik dat wilde doen en ja ik ben hier ook wel een beetje om me grenzen te verleggen dus ik zei ja! De zipline is dat je vastzit aan een lijn en dat je van boom naar boom gaat via een lijn, je hangt aan die lijn. Je hebt 8 platforms dus je gaat 8 keer van de ene naar de andere boom. Alleen toen we alles omhadden en naar de platforms liepen moest ik dus plassen. Ik vroeg aan de vrouw; zijn hier ergens toiletten? Ze antwoordde dit; of je moet het 2 uur ophouden of je gaat hier in de bosjes. Ik zal dan met de andere mensen even doorlopen. Het was een aparte weg rn verder kon er niemand meer van achteren komen. Nouja je raadde natuurlijk wel wat mijn keuze was. Daarna liep ik weer naar de andere toe en konden we beginnen. De eerste was van 10 meter hoog en de hoogste platform was ongeveer 25 meter hoog, volgens mij. Ik had vroeger hoogtevrees en dat is nu wel wat minder maar toch ben je op dat moment wel gespannen hoor! Het geeft wel echt een kick!

Daarna waren we nog naar een waterval in de buurt gaan kijken. Nouja Rod reed me erheen maar bleef bij de auto staan omdat hij echt super spierpijn had. Joel zat de hele dag al in de auto dus die bleef toen ook maar zitten. Ik ben even snel alleen op en neer gerend. Het was het gelukkig wel waard!

19jan2017
In de ochtend zijn we naar een winkelcentrum geweest. Daarna ging ik naar het strand. Ik had me rug verbrand. In de avond ging ik naar Linus toe. Naar de jongen waarmee ik de roadtrip had gedaan. Hij zat op dat moment in een hostel en daar zijn we wat gaan drinken. Op de terugweg was ik de weg kwijtgeraakt. Ik had me oom opgebeld en die kwam me dus halen, midden in de nacht, bij het station. Ze hadden gezegd voordag ik wegging; oh je mag altijd bellen, al is het midden in de nacht, we halen je wel op.

20jan2017
Begin van de middag ging ik hardlopen. Ik was alleen verdwaald en na 1 uur stopte ik maar met hardlopen want me benen verzuurde en ben ik gaan lopen en heb ik aan iedereen gevraagd waar ik heen moest. Uiteindelijk was ik 3 uur later terug. De reden dat ik de weg niet meer wist was omdat ik geen mobiel bij me had en het zo een enorm grote wijk is. Derest van de dag had ik niet zoveel meer gedaan want me poten deden best wel zeer.

21jan2017
Rod heeft me naar het strand gebracht en ik ben lopend teruggegaan. Het is 1 uur lopen vanaf het strand naar hun huis. Rond het avondeten zijn we naar Foodtruckcarnival geweest. Het waren allemaal tentjes waar ze eten verkochten, veeel teveel keuze. In de avond zijn we pinguins gaan kijken in St. Kilda. Daar heb ik Haske ontmoet. Een Nederlandse jongen.

22jan2017
We hadden een bbq bij Adrienne en Rod thuis. Ze hadden hun vrienden uitgenodigd en gingen 's middags bbqen. Daarna ben ik naar St. Kilda gegaan met het openbaar vervoer. Ik kwam er alleen 20 min later achter dat ik veel te lang in de tram zat. 1 ding weet ik wel; het openbaar vervoer is echt niks voor mij. Al helemaal niet in een grote stad. Maar uiteindelijk was ik 1 uur later dan we hadden afgesproken. Ik had wat gedronken met Haske want het was zijn laatste avond. Zijn Finse kamergenoot ging ook mee alleen die was na een halve fles al klaar en ging naar gaar hostel. Rod haalde me op rond 3 uur 's nachts want de treinen reden niet heel de nacht (alleen in het weekend).

23jan2017
Ik ging boodschappen doen met Rod. Daarna heeft hij me afgezet bij het strand. Daar ben ik even een tijdje gebleven en daarna weer uurtje naar hun huis gelopen. In Australië zijn er waterkranen langs de weg waar je van kan drinken. Dat moet ook wel want anders is het niet uit te houden. Het water is alleen niet zo lekker als in Nederland. Ook hebben ze openbare toiletten in alle parken. Niet allemaal even schoon maar beter dan niks.

24jan2017
Ik was naar de Australian Open gegaan met 2 Nederlandse jongens en 2 meiden. Ik was er al om 11 uur 's ochtends maar dat maakte niets uit. Ik had om 12 uur afgesproken met ze maar omdat ik altijd te laat ben, ging ik even wat eerder van huis weg. We zagen 2 Nederlandse jongetjes tennissen, van 16 en 18. Ook zagen we een dubbele vrouwen wedstrijd. En we hebben om 19.00 uur op een groot scherm naar Federer zitten kijken. Normaal geef ik geen fuck om tennis maar nu ik toch in Melbourne was, was het wel een mooie ervaring. Ik begon het zelfs nog leuk te vinden! Alleen het enige nadeel wat dat het om 19.00 uur heel erg  begon af te koelen. En mevrouw had een korte broek aan. Dus ik heb 3 uur kou zitten laaie. Het was wel 18 graden ofzo maar hiero is dat gewoon fucking koud.

25jan2017
Werribee zoo met oom en neefje. Het was een kleine dierentuin met niet zoveel verschillende dieren maar het was kindgericht. Er was bijvoorbeeld een soort knuffelhoek met grote dierenknuffels waar kinderen konden spelen. Er waren ook een aantal kleine speeltuinen aanwezig. In de avond ging ik met een paar Nederlanders naar de Victoria Night Market. Er waren een aantal foodtruck-kraampjes, drank-kraampjes en er waren podiums met zangers. Daarna zijn we naar een huisfeestje gegaan en een discotheek/bar.

26jan2017
Ik was blij toen de ochtend voorbij was en ik een redbulletje en een wijntje had genomen want wat had ik een kater zeg pff. Of nouja, ik was in de ochtend nogsteeds dronken van de nacht ervoor (nog erger). Het was National Australia Day. We hadden met ongeveer 50 Nederlanders afgesproken om op een plein naast Luna Park te gaan chillen, naar muziek luisteren en beetje te drinken. Iedereen ze eigen drank mee en even gezellig Nederlands praten de hele dag! Het was een geslaagde dag en ik heb veel mensen ontmoet.  Ik was er 2 uur in de middag en ging 2 uur in de nacht naar huis. Of was het nou 3 uur? Ik weet het al niet meer maar het was in ieder geval gezellig!

27jan2017
Na 5 uur slapen ging het wekkertje weer. De schoonmaakster kwam en ik ging met Adrienne naar de Victoria Market. Overdag is het gewoon een grote markt. Het lijkt een beetje op de haagse markt alleen lopen hier niet van die mensen voor je voeten met hutkoffers op wieltjes. Na de markt zijn we naar een aantal straten gegaan met Graffiti op de muren. Beetje naar streetart gekeken. Dat was echt gaaf om te zien! Op de terugweg zijn we nog even naar een tattooshop gegaan bij Adrienne in de buurt. Ze gaat binnekort een tattoo zetten en wilde aangeven wat ze precies wilde hebben. Het begon gelijk weer te kriebelen! Maar wees niet bang, voordat ik naar Nederland vlieg heb ik er wel een bij hoor (of meer)!

28jan2017
We gingen naar Fryers town. Daar was een markt met allemaal oude, antieke spullen. Er zaten echt enge dingen bij zoals van die hele oude poppen die je in die horror-films ziet. Maar er zaten ook dingen bij zoals houten kisten enzo. Daarna hebben we wat gegeten bij een camping bij de markt. Bij die camping zaten buren van Adrienne en Rod. Daarna ben ik nog naar het strand gegaan. Rod had me afgezet bij het strand en terug ben ik gaan lopen. Dat is een uurtje lopen. Daarna ben ik nog een rondje wezen hardlopen en heb ik even gebokst. Voordat ik ging slapen kreeg ik nog een massage van me tante. Me tante is masseur. Ze zei dat me rug helemaal vastzat. Ook zei ze dat ik meer moet stretchen voorsat ik ga sporten want dat is erg belangrijk, dat ik me backpack aan 2 kanten moet dragen en dat ik meer rechtop moet gaan zitten. De linkerkant van me rug zaten een aantal knopen, was heel slecht, gevoelig en pijnlijk.

29jan2017
Het is lang geleden dat ik zo lekker had geslapen als die nacht! Door die massage van de dag ervoor word je moe en slaap je heel goed. Nou dat heb ik gemerkt! In de ochtend gingen Adrienne en een vriendin van haar en ik naar een markt in St. Kilda. Bij die markt hadden ze allemaal zelfgemaakte dingen zoals kaarsen, schilderijen enzo. Daarna hebben we daar wat gegeten en ben ik nog naar het strand gegaan. Weer uurtje terug gelopen en me backpack-tas ingepakt. Ook heb ik alle foto's even op me tablet gezet en op de computer van Adrienne en Rod. Op het laatste moment natuurlijk nog even me ticket uitgeprint want ja, was ik alweer vergeten. Daarna maar snel naar bed gegaan want 5 uur later ging het wekkertje weer. Op naar het volgende avontuur; Tasmanië!

  • 30 Januari 2017 - 08:02

    Tiffany:

    Leuk wat je allemaal hebt gedaan! Echt leuk om te lezen :)

    Veel plezier bij je familie in Tasmanie xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kaylee

Actief sinds 02 Jan. 2017
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 36179

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 27 December 2017

Australië

Landen bezocht: