The end of my trip - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kaylee Lipman - WaarBenJij.nu The end of my trip - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kaylee Lipman - WaarBenJij.nu

The end of my trip

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

30 September 2017 | Australië, Cairns

Op 4 september ben ik naar Magnetic Island gegaan voor 3 dagen. Ik heb daar een auto gehuurd en het eiland doorgereden met een paar anderen, zonsondergang gezien, wandelingen gemaakt en lekker bij het zwembad gelegen.

Daarna ben ik met de premier bus naar Cairns gegaan. Ik heb gescubadived en gesnorkeld bij de great barrier reef (wat was dat ongelofelijk mooi!), watervallentour gedaan en naar Cape Tribulation geweest (inclusief een krokodillen- boottour) gedaan. Ook heb ik daar vooral veel gezopen in het grootste party hostel ever 'Gilligains' en tijdens de pubcrawls. Ook ben ik nog een aantal westlanders tegen gekomen. In Cairns ben ik ietsje langer gebleven dan verwacht omdat ik niet kon kiezen waar ik erna heen wilde gaan. Uiteindelijk had ik de verkeerde keuze gemaakt (helaas weet je dat nooit van tevoren) om naar het noorden van Cairns te gaan met een paar anderen. We hadden een auto ongeluk gehad met een gehuurde auto, auto over de kop alles aan de hand, maar we waren er gelukkig goed vanaf gekomen. Verder ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken alleen dat we daardoor dus terug richting Cairns moesten na 3 dagen wat eigenlijk 12 dagen toeren had moeten zijn. Daarna ben ik met twee anderen naar Port Douglas gegaan voor een paar dagen om tot rust te komen. Het is super mooi daar! We hadden 1 dag een fiets gehuurd en waren we wezen fietsen over het strand. Super leuk maar zwaarder dan ik had verwacht na ongeveer 7 maanden niet te hebben gefietst! Wat een conditie van een koe heb ik nou zeg. Maar ik geniet wel en daar gaat het om.

Na Port Douglas ging ik weer alleen op pad. Ik vloog van Cairns naar Brisbane. Toevallig was spekkie daar ook met ze maten en was Radical redemption aan het draaien daaro. Dus ik maar even een ticket gehaald en derheen gegaan! Was wel mooi want hij draaide in een discotheek en er hingen helemaal geen flyers buiten of iets. Sta ik later even buiten een frisse neus te halen. Komt er een gozer naar me toe (een australiër ofzo) zegtie; je gaat voor deze herrie toch geen 30 of 40 dollar betalen je lijkt wel gek. Nou je snapt natuurlijk wel dat ik hem effe heb staan uitlachen en heb gezegd dat radical aardig bekend is in Nederland en dat ik die 'herrie' wel goed vind.

Daarna ben ik naar Noosa gegaan met de Greyhound (bus) en daar een paar dagen gebleven en lekker op het strand gelegen, gesnorkeld en in het national park gewandeld.

Na Noosa ben ik naar Byron bay gegaan met de greyhound (bus). In Byron bay heb ik gesurfd (dat was ook 1x en voorlopig effe niet meer). Ik had gewoon een surfplankie gehuurd en het water op gegaan maar geen surfles genomen ofzo, dat kostte een beetje veel in Byron. Ik dacht als ik het echt leuk vind ga ik wel ergens anders een lessie nemen. Maar dat is er niet meer van gekomen haha. Ik ben met een paar kamergenoten een wandeling wezen maken naar de bekende vuurtoren daaro en raad is wie ik daar ontmoet. Een meid (demi is der naam) die ook nederlands is en ook naar Defqon ging! Uiteindelijk ben ik dus 1week in Byron bay gebleven met Demi. Wat trouwens veel te gezellig was want spekkie en ze maten waren daar heel toevallig ook weer. Dus hebben daar ook lekker veel drankjes gedronken. Maar na een week was het weer tijd om door te gaan.

Ik ging naar Coffs Harbour. Ik had een meid ontmoet in Brisbane, zag haar weer in Byron bay maar hadden niet echt veel gepraat ofzo. Entoen zag ik der weer in Coffs Harbour. Dat was echt toevallig. Ik hoorde allemaal verhalen van iedereen dat er niks te beleven was daaro maar ik heb me daar PRIMA vermaakt. Ik zat in een klein hostel met die andere meid (Lena heet ze) en toen ik daar aankwam in het hostel was er rond 4e een kleine teip naar een eilandje waar allemaal kangaroos rondliepen bij het strand een stukje verderop. Dus Lena en ik hadden dat gedaan. Niet dat ik nog nooit een kangaroo heb gezien, maar toch was het wel effe leuk. Ook waren we wezen kanoën en naar de 'big banana' geweest waar alles gemaakt word van bananen en naar een snoepwinkel waar we konden zien hoe het gemaakt werkt. Erg interessant allemaal dus.

Eigenlijk wilde ik heel gaag naar het national park daaro maar je kon daar het goedkoopst komen met de auto. Maar ik wilde geen auto meer huren door het ongeluk wat ik daarvoor had gehad (ikzelf reed trouwens niet). Dus ik vroeg aan de baas van het hostel of die geen trip had er naar toe. Toen zei die; ja ik wil het weer gaan doen maar dan op zaterdag. Maar ik wilde die zaterdag eigenlijk alweer vertrekken naar een andere plek. Toen had die met ze collega's overlegd en kon hij die ene trip naar het national park dus op vrijdag doen. We gingen naar het national park, deden een wandeling, gingen een watervall bekijken, waren naar de kroeg geweest en ook nog naar een klein dorpje geweest. Wij waren de soortvan proefkonijnen van de trip en gaven tips aan de baas hoe het de volgende keer beter zou kunnen met bijv een bbq in het picknick-area enzo. Was best leuk om te doen en het was daar erg mooi ook!

Na Coffs harbour ben ik naar Port Macquarie gegaan met Lena. Daar hadden we ook een relaxed hostel. We waren de eerste avond naar een discotheek gegaan met alle mensen van het hostel, ook het 'personeel'. We hadden een coastal walk gedaan langs het strand en hadden kameel gereden op het strand. Zo dat was gek hee! 'Bucketlist- things' jeweetzelf.

Daarna ben ik naar Newcastle gegaan in me eentje. Nouja daar had ik weer een franse meid ontmoet en daar bleef ik 1 nachtje in Newcastle. We hadden een wandeling gemaakt langs het strand naar de pier en lekker op het strand gelegen. Maar er is niet zoveel te doen daar dus was ik 1 nachtje eerder dan gepland richting Sydney gegaan.

Waarom ik weer in sydney was (die drukke stad die ik eigenlijk helemaal niet zo leuk vind omdat het me doet denken aan Nederland)?
Nouja het was bijna tijd voor DEFQON 1 AUSTRALIA! Want ja als je dan toch in Australië bent ken je net zo goed defqon effe meepakken. We hadden met aardig wat dutchies hetzelfde hostel geboekt voor ongeveer een weekie dus dat was dolle pret. Lekker weer nederlands kenne praten en eindelijk met mensen die begrijpen wat nou echte muziek is. We gingen in de ochtend met een partybus door sydney heenrijden en na het feest gingen we ookweer met diezelfde bus terug. Leek wel alsof ik al thuis was met al die nederlanders en lekkere herrie op in de partybus! Wat een dag was dat zeg, ik had me prima vermaakt! Natuurlijk waren daar ook weer bekenden of mensen die vlakbij het Westland woonden. Het ken ook nie anders haha!

Een paar dagen daarna vloog ik naar Tasmanië om nog even me familie te zien voor 10 dagen. Pff wat een verschil zeg qua temperatuurtje met een aantal maanden geleden! Kon ik alvast wennen aan het weer voor in Nederland, viel zwaar tegen. Maar ik heb me prima vermaakt. Joey moest draaien als DJ in een club in Launceston toen ik er was dus ik was met agino en Alice daarheen gegaan. Hij draaide Techno. Niet helemaal mijn ding maar het totaal plaatje was super leuk. Het is toch leuk als je neefje draait als DJ en het was in een steegje naast de club en het was overdekt met een dans gedeelte en een zit gedeelte. Ik was nog een keertje mee wezen boksen met Maria. Ook waren Kees, Maria en ik naar een berg gegaan waar sneeuw was. Dat was echt super mooi en heeel koud, toch kees? Maria en ik hadden een kleine roadtrip gemaakt naar Stanly en het noorden daarvan. Ook ben ik uiteraard daar nig even naar de kroeg geweest en heeft Maria me haartjes weer geknipt en geverfd. Ik had in dr laatste week nog een tattoo laten zetten in Launceston. Gelukkig ging Maria mee want het was een stuk pijnlijker dan ik had verwacht. Ik heb een dromenvanger laten zetten met de wereldlanden erin. De tattoo is op me bovenbeen. Ik zei al 9 maanden lang dat ik dit wilde en als je zoiets in je hoofd hebt gaat dat er niet meer uit. Het voelde goed om weer even bij me familie te zijn geweest voordat ik naar huis ga!

Ik ben vanmorgen naar Sydney gevlogen en heb vandaag lekker heel de dag in deze drukke stad gelopen. Morgen is de dag dat ik naar huis mag! Lekker 28 uur lang reizen om thuis te komen, verschrikkelijk. Maarja ik sleep mezelf er wel weer doorheen.

Wat is de tijd voorbij gevlogen zeg. En wat heb ik veel geleerd. Ik heb voor mezelf alles op een rijtje kunnen zetten, ik heb geleerd om niet iedereen te vertrouwen, om voor mezelf te kiezen, om dingen te doen wat ik wil en niet een ander, ik weet wat ik aan mezelf heb, ik weet dat ik voor mezelf kan zorgen, ik weet nu wat ECHT belangrijk is en wat niet, ik heb vrienden gemaakt over de hele wereld en ik heb me engels een stuk verbeterd!

Ik ben erg dankbaar voor alle lieve mensen die mijn reis een stuk leuker hebben gemaakt! Wat heb ik een top tijd gehad hier in australië maar wat kijk ik ernaar uit om iedereen thuis weer te zien!